Statystyki

  • Odwiedziło nas: 252272
  • Do końca roku: 255 dni
  • Do wakacji: 62 dni

Kalendarium

Sobota, 2024-04-20

Imieniny: Agnieszki, Amalii

Propozycje zadań zdalnych 12-16.04.2021r.

Witam serdecznie Przyjaciół Kubusia Puchatka

                     Temat na najbliższy tydzień to :

Kiedy patrzę w niebo...

 Ciekawa jestem jak dużo wiecie o kosmosie. Czy wiecie jakie są gwiazdy, jakie mają kolory i jak się nazywają? Czy na innych planetach też istnieje życie? W tym tygodniu postaramy się odpowiedzieć na te pytania. Zaczynamy kosmiczną przygodę!!!

                                Poniedziałek 12.04.2021

 

1.Nauka rymowanki o ufoludkach.

 

      Ufoludki, ufoludki

       To zielone małe ludki

 

Mówienie rymowanki z różnym natężeniem głosu,gdy rodzic trzyma palec na ustach cicho  , głośno-gdy podniesie  rękę.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SWZb2VorsGU

 

 

2.Posłuchaj opowiadania

 

Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon.

Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jako ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Namojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne.

– Co robisz? – spytał Ogon.

– Próbuję uruchomić te rakiety.

– Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma.

Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem.

– Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę.

Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi… Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie.

– Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.

 

  Rozmowa na temat opowiadania.

– Jak nazywał się ufoludek? Jak nazywało się jego UFO?

– Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?

– Czy był on duży czy mały względem nas – ludzi?

– Jak Egon opisał olbrzyma?

– Za co Egon wziął trampki?

– Co wyjaśnił mu Ogon?

– Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?

 

3. Dowolny taniec przy piosence „Ufoludki na urlopie”

 https://www.youtube.com/watch?v=7zgHDByohNI

 

                              WTOREK 13.04.2021

1. Zabawa "Ja – ufoludek".

Dziecko udaje ufoludka, przedstawia się, np. Usyn, i wykonuje jakiś gest (np. podnosi ręce i je opuszcza). Następnie rodzic powtarza jego imię i wykonuje taki sam gest. Potem rodzic się przedstawia i wykonuje jakiś gest, a dziecko powtarza imię i gest. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

 

2.Praca plastyczna -rakieta

https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo

3. Ćwiczenia wizualizacyjne "Wyprawa na Zieloną Planetę".

Dziecko siada w rakiecie – na krześle. Rodzic opowiada krótkąhistorię, której może towarzyszyć podkład muzyczny.

Witam na pokładzie statku kosmicznego. Zapraszam w niezwykłą podróż – na zieloną planetę. Proszę o zapięcie pasów. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Robicie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakby pływacie w nim. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila. Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do zielonej planety. Patrzycie w zachwycie na zbliżającą się planetę. Serce wam bije mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was uśmiechnięty tłum. Czy przyjmą was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy zielonej planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na planecie? Przerywamy opowieść i pytamy: – Jak nazywała się planeta? – Jak mogli wyglądać mieszkańcy Zielonej Planety? Wychodzicie ze statku. Witają was tłumy uśmiechniętych twarzy, ludzkich twarzy, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone. Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

 

                                              ŚRODA 14.04.2021

1. Gimnastyka przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

2. Układanie sylwetki rakiety z przedmiotów, które masz w domu (mogą to być klocki, kredki, jakieś małe zabawki)

3. Posłuchaj  piosenki

 https://www.youtube.com/watch?v=3c6fJr2lOZs 

4. Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu - „Ufoludki na urlopie”

 https://www.youtube.com/watch?v=7zgHDByohNI

Próby instrumentacji refrenu piosenki. Dzieci wykorzystują do instrumentacji metalowe przedmioty. Wspólnie przy tym śpiewają refren.

 

                                   CZWARTEK 15.04.2021

1. Zabawa orientacyjno-porządkowa "Dzień i noc".

Gdy rodzic pokazuje sylwetę słońca – dzieci poruszają się po sali w dowolny sposób (marsz, bieg, podskoki). Gdy pokazuje sylwetę księżyca – co jest sygnałem zbliżającej się nocy – dzieci kładą się na dywanie i przez chwilę nieruchomieją – śpią. Potem pyta: – Po dniu mamy noc, a po nocy? – Czy to tak cały czas trwa: dzień, noc, dzień, noc…?

2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner "Gwiazda".

Gwiazda z miną uśmiechniętą

tupie w górze złotą piętą.

Bez latarki i bez świeczki,

chodzi nocą na wycieczki.

Chodzi, chodzi aż do rana

no i świeci sobie sama!

4. Rozmowa na temat wiersza.

– Co robi gwiazda?

– Kiedy na niebie widzimy gwiazdy?

 

3.Gwiazdy ,gwiazdeczki –ćwiczenia klasyfikacyjne

Należy przygotować kartonowe gwiazdy w dwóch rozmiarach – małe i duże – i w trzech kolorach, np.: srebrne, złote, białe (dziecko samo może wybrać kolor i pomalować gwiazdy)

- Klasyfikowanie według wielkości. Należy przygotować dwie obręcze (można zrobić ze sznurka lub z apaszki). Do jednej dzieci mają wkładać duże gwiazdy, a do drugiej – małe gwiazdy. Po posegregowaniu gwiazd, nazywamy utworzone kolekcje – tutaj są małe gwiazdy, a tu – duże gwiazdy.

- Klasyfikowanie według koloru. Przygotowujemy trzy obręcze.                        Małe gwiazdy i duże gwiazdy mieszamy. Dzieci wkładają do pierwszej obręczy złote gwiazdy, do drugiej – srebrne, a do trzeciej – białe. Potem nazywają swoje kolekcje – tutaj mamy złote gwiazdy (pierwsza obręcz), tu – srebrne gwiazdy (druga obręcz), a tu – białe gwiazdy.

Połącz w pary:

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ufoludki2.jpg

 

                                Piątek 16.04.2021

1.Gimnastyka przy piosence „Ręce do góry

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

.Rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych z kosmosem, np.: rakieta (ra-kie-ta), gwiazdy (gwiaz-dy), planety (pla-ne-ty), kosmonauta (kos-mo-nau-ta).

 

2. „Był sobie kosmos - Zielona Planeta”

https://www.youtube.com/watch?v=riuwdYSqSW8

 Rozmowa na temat Zielonej planety.

– Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?

– Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół was było w jednym kolorze?

3. Życie na Zielonej Planecie

wykonanie rysunku zieloną kredką, starajcie się aby zapełnić całą kartkę.